♥Lagu BloG♥

♥♥♥...::iKLAN @ rYNn Blog::...♥♥♥

Wednesday, August 4, 2010

~rasa sedih itu kembali

hadoi...
nape nie...
malam nie en.papa takde..gi main badminton...aku dok umah dengan anak2 dan bibik...anak2 comel mama comel sume dah tido..abang merajuk tido dgn bibik dalam bilik bibik...bukan ape..aku marah dia tadi sebab pukol adik dia...haishhh...biasa tol pukul2 adik nie!! dia tak nangis tapi memberontak lari bilik bibik..mintak susu dengan bibik sume buat dengan bibik dia...adoii...rasa besalah lak marah dia..tapi kalu tak marah dia buat lagi nanti..payah...

sebenarnye bukan tu aku nak cite...hrmmm...nak cite pasal kak siti...adoi...dia baru je meninggal ari ahad lepas...saya sangat tekejut badak...teros rasa kesedihan nie datang balik...aku bukan bulih kalu cite sesedih nie..uwaaa...aku dah lalui semua tu...saat2 bila dokter cakap " masa mak u dah sampai...minta semua ahli keluarga ada dekat dia saat nie"..jatuh ..bederai..hancor...luluh ape dalam hati aku nie...hancooo...hancoooo...mak...mak...anak mak masih perlukan mak disisi anak mak nie mak...

aku nak imbas kembali saat2 terakhir tu rasa cam tak sanggup...kalu jari ni terus gagah menaip ada la..kalu tak...maksudnya aku mengalami kesedihan melampau...malam sebelum mak ninggal mak ok je...ok...malam tu aku belikan dia mushroom soup pizza hut dengan bread stick yang dia suka makan...banyak dia makan...:(

pagi tu jaga mak cam biasa kat hospital...borak2 gelak2...mak cakap nanti kalu mak balik umah nanti mak nak beli tilam baru..mak kata tilam mak tu sakit pinggang..yelah..tilam katil bujang kat bawah umah mak tu hanya tilam bibik piah aku dulu...tak sempat nak beli yang baru sejak mak kuar IPR...aduh....aku kata ok mak!! nati mak kuar kita jaga kesihatan mak baik2..ayin akan jaga mak mcm dokter...ayin akan suruh abang zarief jadik dokter...senang dia nak rawat mak...segar lagi dalam ingatan nie..mak kata..ayin...takan ko nak anak sorang je...uwaa...mak..mak...mak dah ada sorg lagi cucu mak...mak tak sempat tengok...ayin rindu mak!
dok borak2 tu aku bia mak tido...walaupon mak pakai oksigen kat mulut tu...mak still nak borak2 gelak2 dengan aku...kali terakhir aku dapat borak gegelak manja dengan mak...tetiba mak cakap mak takley napas...adoi...aku lari pangil dokte...lama mak bethan...dari kol 1tghr ari jumaat mak sakit sampai kol 1 malam tu mak hembuskan nafas dia yang terakhir...genggaman tangan mak masih aku terasa...mak...ayin rindu mak...

bila mak nak pegi tu mak cabut oksigen dia...aku pakaikan balik...mak pakai la oksigen nie mak..kesiankan ayin mak...tolong mak...aku pujuk mak...mak cakap...ayin....biakan mak kejap je...bagi mak masa kejap je...jangan kacau mak kejap ye...aku redho...aku biakan je mak...yassin aku sambung baca dan terus call atok acik suruh naik...bila atok naik...mak cakap...cik...sampaikan maaf pada sume org cik...dah nak pegi sangat nie cik....aku teduduk!!!!!!!

mak.....!!!!
dalam hati cakap...mak...tolong la kesiankan ayin mak...mak....atok acik dah cakap dengan aku...biakan mak pegi dengan tenang..jangan sekat2 dia...mak...ayin redho mak...dalam hati kata...ya allah....mak aku nak tinggalkan aku selamanyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
!

ayat terakhir dia sebelum mengucap.............

ayin....ayin mana????

aku.....aku ada sebelah dia...genggam tangan dia dan berkata.....
mak....ayin ada dengan mak...ayin sebelah mak mak...mak pegi la...mak jangan risaukan ayin...ayin akan jaga diri ayin....ayin redho....mak pegila mak...jangan pandang belakang lagi....

SUMPAH!!!SUMPAH aku tak tau dari mana kekuatan tu datang.....

mak pon mengucap...dan terus pergi meninggalkan aku...kuat betol mak mengucap..aku redho dengan ujian mu ya allah...aku redho...tapi hakikatnye aku cukup kehilangan....
aku kehilangan org yang paling menyanyangi aku...sampai akhir nyawa dia akan risaukan aku...mak...ayin selalu buat mak risau...ayin bukan anak yang baik kan mak...

aku janji dengan mak nak potong kuku dia ari jumaat tu...tapi aku hanya sempat mandikan jenazah arwah...

mak...ayin sangat rindukan mak...semoga mak bahgia disana..mak tak perlu risaukan anak mak nie yang selalu buat ati mak susah dengan kenakalan anak mak nie...maafkan semua dosa2 ayin mak..maafkan...

mak...ayin akan sentiasa mengutus doa utk mak...doakan ayin mak...macam selalu mak buat setiap kali mak solat..sesungguhnya doa mak itu makbul...selama mak hidup dan mak tak ada mak sentiasa memberikan keselesaan dan kesenangan pada anak mak nie..

ayin berdoa agar keluarga kita kembali bersama di syurga nanti...ayin sayang mak!!!

~ryNn

1 comment:

  1. Engko buat akak nangis tghari ni 1st pose plak tu...uuuuwwwaaaaaaaaaaaaaaa.........aku pun sedih gak.........dah 2 thn aku pose ngan sendiri jer...........

    ReplyDelete

Komen lah Sikit...sebagai tanda anda mengikuti blog saya..barulah semangat nak menulis...best!!!

Segalanya Bagiku

♥♥♥...:::Carta Keluarga Saya:::....♥♥♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

background