♥Lagu BloG♥

♥♥♥...::iKLAN @ rYNn Blog::...♥♥♥

Tuesday, September 21, 2010

~ Kisah Hari Raya : Episod Tiga!

Nak beraya gak walaupun kebasahan!!!

Sume berpayung..ujan rintik2!!

Bersembang kat umah org..wat cam umah sendirik laa!

budak noti da telelap..cer tengok molot dia..ada kinderjoy!! comot!!!

Puas la nak memujuk si bujang nie makan!!!

Tengok muka gedik kubang tu..geram nak sekeh2!!!

Nie kat umah tokde..adik arwah atok cin aku!!

gamba kat umah maklong, sebelum gi jalan2 raya...

Puas dah bejalan2 raya..adoi..dalam ujan rintik2 tu sume tergedik2 mengambil gambo..aku memang tak ley la nak pegang2 camera bagai aritu..so aku pon lantik la cameraman terlampau..hihiii.cik boy anak2 aku..dia la yang tembak2 sume gambo2 nie..dia pandai skit amek gambo..kira nak cakap ada la skill..nak arapkan aku ngan en.papa takde guna nya la SLR tu..takat main tekan je punat tu..tade skill langsung..skill kabor ke ape ke sume pukul same je..hok aloh...tak best langsung...so Boy la tolong amekkan gambo2 seperti diatas nie..hmmmm...

sume pon taukan..raya kali ni jatuh ari jumaat..so masa amatla pendeknye..petang tu plak kene balik umah wan pulak kat Bahau kan..dengan nak solat jumaat bagai..jadiknye raya kali nie aku hanya sempat beraya dua bijik umah je..cian..nak raya umah atok2 lain sume tak sempat dah..pas semyang jumaat driver2 sume take a nap jap..nap la sangat..membuta sampai kol 4..pastu siap2 nak gi beraya kat umah atok2 sedara belakang umah atok sampai la ke Tanjung Agas...tapi nampaknya aku cam tak sempat dah nak follow dorg sume beraya..

tengok2 telipon canggey aku tu plak dah masuk 4ploh kali misscall dari along dan pakngah..bukan pe..pakngah nak sambut befday dia..jadik dia nak la anak sedara kesayangan nie ada sama...eceaaa..sayang la sangat..hahahaa..gedix tau pakngah saya tu..huhuuu...~lupa plak nak belikan dia pape balik kltn aritu..haahahaha...adehh...kot2 lemparkan sehelai batik pon kat dia da cukup ek..rugi laa..kat sana leh dapat sepasang batik lelaki RM 80 je plak tu..kat sini ada korg dapat carik..haihhh...*nyesal*

so..siap2 pack2 barang..sumbat2 barang vroommm..vroommm..vroommm dengan kuasa kuda 20cc plak berangkut ke kampung belah wan kat Bahau...hebat tak aidilfitri aku...hahahaha..leh katakan aku beraya kat dalam kete je...memula tu plan nak gi kubur mak petang tu, tapi sampai kampung wan dah kol 630 dah..so ayah cakap gi esok pagi sebelum bertolak balik kelantan...hahahha...dok dalam kete lagi..lahaiiii...

letih? seronok wooo..setahun sekali je aku dapat wat gini..cume anak2 je la yang mungkin boring dok dalam kete jalan jauh...macam2 perangai la yang dibuatnya...hahahhahaa...k...layan gambo k...!

**BERSAMBUNG**

No comments:

Post a Comment

Komen lah Sikit...sebagai tanda anda mengikuti blog saya..barulah semangat nak menulis...best!!!

Segalanya Bagiku

♥♥♥...:::Carta Keluarga Saya:::....♥♥♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

background