♥Lagu BloG♥

♥♥♥...::iKLAN @ rYNn Blog::...♥♥♥

Sunday, May 30, 2010

Sakit Pale

Hehehee...

bebenor nye banyak cite nak share dari minggu lepas..tapi maklom laa..i baru naik dari cuti yang panjang menjaga anak di rumahkan..so BZ skit a nak update blog mama yang comel nie...

arini...papagi lagi pale dah nyutnyutnyutttt..sakitnye...tah nape...nak kata tak cukup tido memang la tak penah cukup tido kalu ada anak kecit nie...tapi arini pening pale plak...mlm tadi pon tido cam biasa..susukan adik zarfan pon cam biasa gak..hanya 3 kali bangun..kol 1.30,kol 3.30 ngan kol 5.30...sempat lagi tido 1/2 jam sebelom kol 6...hihiii...sempatkan aje dik nun...semalam si kudik tido bermula dari kol 6 ptg sampai la pagi tadik kol 7..hihiii..lama gile...tapi kol 1 mlm tadi pas susu mula gak dia bangun ajak main...uwaaa...main la kejap ngan dia 1/2 jam pastu kejut encik papa utk jadik buaian adik sat...

hampeh...encik papa tu kalu dah tido maunye dia nak tidokan adik leklok...ala ala mata adik baru nak pejam dah cuit2 soh amek adik letak bawah...tak tidonye si kudik tu...last2 bawah ketiak maknye jugek la yang tidonye...tu pon tah kol wape aku tatau tidonye memandangkan aku tido dulu dari dia...kakakakaa....biasa la menyusu sambil berbaring....hikhikhikkk...aku kompom tetido dulu...:P

ingat gi arwah mak pesan...nak nyusu budak ko jgn baring...bangun..duduk...pesan arwah mak..kang takot dak kecit tu lemas lak dek penangan susu aku...hahahaha...hrmm...arwah mak kan...biasa la..dulu2 kalu aku tido bawah ngan dia siap dia bangun lagi malam2 ngintai aku tido ngan zarief (anak sulung aku) camano...pastu dia akan bising2 kata aku nie tido banyak na bantalnya..kot2 tehempap ke budak mana nak sedar tengah tido tang2 alioq basi meleleh tu...huhuuuu...ingat lagi dia humban sume bantal2 pelok aku kiri kanan..atas bawah..tutup muka..mantal bushuk aku gara2 risau cucu sulung dia tu tehempap dek bantal aku yang banyak...hahahahha....ingat lagi....

sekarang nie walaupun mak tade aku ingat wo...sblm tido aku akan sengetkan sikit si kudik tu...ala2 cam kaki dia kat badan aku...kalu bantal aku jatoh pon takde la hempap dia..at least hempap kaki dia je...kakakakaa... nak susukan si kudik pon aku kalu tak letih n ngantok sgt akan aku duduk laa...malam tadi sgt letih...tuh yang main tarik je tu..hahahhahaa...mintak simpang la apa2 yang buruk... mak dulu slalu ingatkan aku....

siap dulu kalu dia gi ngajar leh balik ke rumah tgk zarief tido buai...risau cucu dok ngan bibik kot2 si zarief tu nyarap dalam buai n takot lemas....itu lah mak aku....sangat mengambil berat...semuanya...bila mak tade...tade sape pon nak risaukan bende2 remeh camtu...memang la remeh..tapi kalu kita lewa mcm2 leh jadik...mak..mak...bila mak dah tade baru tau yang mak sangat sayang aku n cucu dia tu..hihiii....

huhhhh...tanak sedih2 mama...ilek2...ilek... "rilek la mama" kata si kubang...cisss...berdesing telinga aku mlm tadik bila si kubang dah pandai2 meliliek2kan aku yang gelabah puyuh nie...hampot tol...tak lain tak bukan encik papa la tu mengajo....

okok...mama lilek ye bang...hihiiii~

adoi....macam2 hal...
ape2 pon aku sayang sume!!!

ketemu di lain masa...

BYE!!!

No comments:

Post a Comment

Komen lah Sikit...sebagai tanda anda mengikuti blog saya..barulah semangat nak menulis...best!!!

Segalanya Bagiku

♥♥♥...:::Carta Keluarga Saya:::....♥♥♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

background