♥Lagu BloG♥

♥♥♥...::iKLAN @ rYNn Blog::...♥♥♥

Wednesday, June 2, 2010

adik demam lagi!!

huh..
semalam 1.06.2010 dalam kol 2 pagi adik badannye panas balik...bila badan dia panas aku dah naik hot!! marah..benggang..tension...takot...sakit hati...sume perasaan ada...tapi aku tak tau aku sbnrnya marah pada sape...benggang...!!pada sapa pun aku tak tau...haishhh...nape la tak abis2 demam-demam dan demam...kalu demam takat 37celcius je takpe...ini cecah 38.9 celcius... mau aku tak melompat2 dok dalam bilik risau anak aku demam panas...kecik plak tu..baru 4 bulan...en.papa dah bising2 apesal anak asik demam je...ari selasa je demam...ari selasa je demam...apakah yang terjadik sebenarnya...

aku dok pk dalam pale otak bila badan adik panas yang ape aku nak cakap kat boss kat opis...keje pending tade...cuma aku takot menyusahkan org jer...ye la kan...aku pon masih mentah lagik kat situ..tension siot...sudahnya sampai ke pagi aku tak tido...mana dgn anak demam dgn aku takot nak cakap kat boss...last2 aku nangis...en.papa plak ada meeting penting kat cyber...kol 9.30pagi...camne aku nak buat...nak anta umah pengasuh memang idak la aku...last2 en.papa cakap takpe...mama gi settel cuti kat opis...cakap elok2 dengan boss masalah mama n terus apply CTG...hrmmm...temenung seketika...ikot kan hati nak meraung...tapi takot kene cepuk dengan en.papa plak...uwaaaaaaa...Allah je tau perasaan aku tika itu..nak keje...nak jaga anak..mana lagi penting...cian adik merengek2 je dia bila aku basahkan air kat badan dia...dah gigil2 dia kesejukan...hrmmm..akhirnya nekad..jam 630 pagi aku siap2 mandi ketok pintu bilik ayah mtk tolong antar gi opis jap..sebenarnya segan nak mtk cuti pakai message...dah banyak kali na aku buat begitu...takot boss kata aku nie ape laa plak kan...so aku mandi ala2 p.ramli, pakai baju...buh bedak n lari turun bawah naik kete dan trus cabut ke opis dengan pertolongan ayah...dalam kete ayah membebel...ayah kata pengasuh tu macam jenis yang tak sayang ke budak2...anak2 aku khasnya..ayah kata patotnya kalu dah jaga anak kita tanya la nape tak anto bebudak tu ari ni...ni tidak...wat bodoh jerk...time adik masuk wad aritu pon dia tak jengok tak tanya pon...aku jugak yg msg dia bagitau adik masuk wad...dia HARAM nak nanye wad mana...ok ke tak adik...n ape2 la yg sepatotnye...ayah cakap..amek je la kak sam tu keje ngan kita...aku cam tanak amek coz akak sam demand gaji rm800...ayah kata ayah tampung sket....aku kalu takat rm600 tu mampu laa..haihhhh...pening pale aku....so..kami wat keputusan amek kak sam keje ngan kiteorg, tapi tunggu akak tu nak berenti dengan majikan lama dia dulu...akak sam nie bibik lama nenek aku kat kpg...lama dah...kira cam dulu dia baik ngan kiteorg aa...dah bleh tepuk2 bahu..gelak kuat2 bersama2...hahahhaa..nak watcamne kan...dari anak2 aku masuk wad bayor beribu2 lemon baik aku amek je la bibik yg gajinye MAHAL nak mampus nie...redho je la..tapi sementara tu aku tetap kena cuti TANPA GAJI jugak memandangkan kak sam tak tau gi bila dia nak cabut dong...hhehehee..gile kak sam tu...!!takpe..takpe..gaji dia tu tau la aku nak ejas...pasnie aku nak bukak kedai...bia dia tulung jaga kedai aku...hahahaa...padan muka dia...kahkahkahkahakahhhh...bis sape suh mintak gaji mahal2..hahahhahaaaa...hrmmm...

perancangan bln 7 aku stat CTG...ape akan aku lakukan dirumah?? wah....pe lagi...di samping jadik mando pada kak sam aku pasti akan carik lubang nak wat bisnes aku sndri...hahahaa...dalam pale mcm2 yang terlintas...En.papa da sanggup bagi MODAL nye utk melabur dalam perancangan aku...yeahhh...kalu tak jadik camno??? hahahha...suke cakap gitu dgn en.papa...pastu nati dia marah...mende aaa...baru nak buat bisnes da takot...ape la mama nie...hrmmm...begitu la aku selalu di gelak ketawakan oleh en.papa...kejam...kejam...kejam...gua takot la wei...kalu tak jadik modal tuh camno?? hahhahaaa....mtk tolong ALONG kah??? hihiiii~~~ harap2 sume bejalan dgn lancar...skrg nie otak jem dok pk problem anak yang tak bape nak sihat tu..pas sume dah settel harap2 bleh la meneruskan perancanganku ituwwwwww~~~ customer???anda la yang sedang membaca blog ini...hihhihihihiii~ala...nak jual goreng pisang je pon... hehehe...

harap-harap goreng pisang ku nanti laku laa..berkat niat nak jaga anak kat umah..sambil2 tu carik la duit lain..almaklom laa...CTG kan...mana aku nak cekaw duit pas nie...uwaaaa...sedehnye...arap2 Allah permudahkan segalanya berkat niat aku nak pastikan keluarga aku sihat, selamat dan sejahtera...Uwaaa....bibikkkkkkkk!!! ini sume gara2 bibik ngok yang ngok tu la nie....kalu tak aku takan CTG!!!! HAMPEH nye bibik!!!! tak pasal2 aku kene berkorban...!!!

harap2 ada hikamh disebalik sume yang terjadik pada aku nie ek..Amin....

No comments:

Post a Comment

Komen lah Sikit...sebagai tanda anda mengikuti blog saya..barulah semangat nak menulis...best!!!

Segalanya Bagiku

♥♥♥...:::Carta Keluarga Saya:::....♥♥♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

background