♥Lagu BloG♥

♥♥♥...::iKLAN @ rYNn Blog::...♥♥♥

Monday, June 7, 2010

....::Kekuatan Jodoh::....

Assalamualaikom...

hehheee...tetiba cam nak alim plak...sebenarnya aku saje nak wat entry nie coz tertarik dengan topik pagi hot fm pagi tadi..hihii.. tajuknya adalah kekuatan jodoh....

So kat sini, pagi nie aku nak menulis tentang cite jodoh aku dan en.papa...chenta hatiku itu...huhuuu...

ceritanya bermula di sini....

kisahnya antara aku dan en.papa tu, kiteorg dulu bukan nye berchenta bagai nak rak pon...asalnya aku dan en.papa tu adalah PKS kat JPA (Seksyen Kewangan dan Akaun, Bhgn Khidmat Pengurusan) tapi unit lain2..dulu aku unit gaji..dia plak unit pe tah...hahahaa..aku paling nyampah dengan dia, ghani n sorang lagi budak gemuk kat JPA...nama dak gemuk tu amli...budak BTM....kalu mamat tu dah bergabung dengan mat2 kelantan nie memang tahap dewa aku punya tak suka!!! mencik!!! mencik!!! lebih2 dengan si Amli tu....jahat wooo mulot dak2 tu...gani n laki aku sendirik!!! aku mencik!! mencik!!! sakit ati....hrmmm....

En.papa tu kalu dia dah menebeng kat partion tempat aku bertugas dulu ada je la dia nak kutok aku...kutok kasot aku la wane putih...kutok baju aku la tak kene wane...kutok handbag aku la cam makcik...kutuk dan kutuk dan kutuk...kalu dorg bergabung (en.papa, ghani dan amli) aku angkat bendera putih la gamaknya!! aku tak suke gadoh2... sakit ati aku....

masa kat JPA dulu aku baik dgn org yang baik je ngan aku...antaranya ceh...nak sebut gak yang lelaki lak tu..kahkahkahhhh....abe a.k.a ustaz shukri, abe nik, abe pekja, abe nailul, abe jenal (huh...baik wo ngan dia...walaupon dia ustaz, tapi ustaz rock wooo!!!), sume org klate ko..tuh la tu...hahahhaa....!! pengsan!!!

masa tu ada pakwe dalam senyap...(caya la pakwe aku..pakwe kak yan benonye...hahahaa...nama dia nazrin...hakhakhakkkk... dia nie baik...selalu belikan budak2 pompuan kewangan tu makanan...hihiiii... (Sebenanya aku yg suke PAw dia....kakakkaka)jap jap belikan kek..belikan cekelat,belikan panadol...hahahaa..dan sebagainya...maklom la dia time tu pakai CRV...huhhh...PKS dah pakai CRV....tapi mak pakai kancil noooo~~ hahahaa...ape laaa...!!

balik pasal cite laki aku yang merupakan chenta hati ku itu....

:)

aku memang tak leh ngam wo dengan dia dan jugak kenkawan dia...BLAH ar MAMAT PTDo...huhuuuu~~ masa kat JPA dulu aku kutuk en.papa dengan gelaran PTDo...Bukan PTD ok...tapi PTDo...Stail mengalahkan PTD...kakakkakakaka.... (Sowi cayang en.papa...) semart manjang...dengan blazernye...padahal PKS je...jangan terpedaya ok...dia tuh kesayangan bos2 kat JPA tu...siap bos aku bleh bagi cuti bergaji pada dia tu walaupon dia tak hadir kene ade ape tah..ade hal kat UKM tpt dia belaja dolu-dolu...pasal ROTU dia kot...Hangin lagi aku pabila mendapat tau hal itu....sedangkan aku...boss paling nyampah...hahahaha...budak yang paling kuat memekak n budak yang suke kuar gi cafe time opis hour sampai kene tangkap dengan pengarah...meting terus bahagian aku disebabkan kami (aku, feng dan faizah) yang telah ditangkap kerana membeli makanan semasa waktu pejabat!!! KENANGAN tu....hahahaha

pas aku dah bosan kat JPA aku dapat keje main2 kat sebuah kolej kat Bangi...hihiii...kat sana aku dah tak jupe dah budak2 PKS JPA nie...buat hal aku...cuma sekalik sekala ada gak yang roger aku buat jahat kat mana2...hahahaa...dah tak ingat dah...samada aku ikot pakatan jahat tu ke tak...kukuikuikuiiii....

masa nak interbiu jawatan aku sekarang nie aku call en.papa...dengan nada kerek aku pon cakap!!! zam...dulu ko ade gi interbiu EO kan? dia pon jawab ha'ah...pahal ko? dah bosan keje skrg ker?? ko call aku pahal.... wah....kerek sungguh budak itu....kalu aku tau jadik laki aku dah lame aku sekeh2... :P aku pon cakap (pura2 baik).... nak pinjam note ko masa intebiu tu bleh....bleh aaa...nati aku banje a ko makan kalu dapat keje nie... ok...aku kasik pinjam...ko katne? aku antakan...
tekejut berok makyeh jugak aku....baik plak mamat nie..dah insap ke pe dari menyakat aku!!! hahahhaaa...so petang tu dia pon datang dengan Jaizi menghantar nota interbiu itu ke opis ku di Bangi...hahahahaa...padan muka dia...aku memang suka buli dia...naik moto rxz dia yang buruk tu...hahahahhaa...pastu..dah dapat nota tu aku pon cakap a...time kasih a sesuah je nganta sampai kat opis nie...hihiiii...dalam hati dah suka dapat susahkan dia...rasa cam puas ati bebeno...dengan panas teriknya...kahkahkhahhh...

aku dulu pon dah tau da yang dia nie ade gulpren...aku malas a nak lentok2 ngan dia...hahahahhaa..kang tak pasal2 main tarik2 rambot lak kang walaupon sebenonya da sikit rasa sayang kat dia time tu...teharu beb... (en.papa...kalu baca jangan kembang ehhh)nyampah aku!!! :P

stat daripada meminjam nota tu la aku mula berbaik2 dengan dia dan dia mula cam asik2 nak msg aku jerk...bukan ke aku nie budak jahat kat JPA tu...mana ada org nak ngorat kan...cian aku....!! :( ke dia dah dapat bau yang aku akan dapat interbiu n jawatan tu sebab dia baik2...nak mintak belanja kan...hahahhahaaa..lawak2!!

pas 2 bulan result intebiu kua...aku dapat beb!! aku dapat!!! alhamdullillah....berkat nota yang aku pinjam darik en.papa...kakakakkaa...cian dia tak dapat jawatan nie..padan muka..sebab tu mek suh blajo pandai2 senang dpt keje...hahhahahaa... :p

aku ingat gi...1st aku kua ngan dia kat the mines...makan mcd...kene la belanje dia..sebab nota dia tu aku berjaya..walaupun sebenarnya takde mende pon yg pengintebiu tu tanya bersangkot dengan apa yg ada dalam nota dia tu...:P

hahahhaaa...malu plak aku... :P

nak cite gi ker? cukup la takat tu kot...hihiii...memandangkan bos aku tade gi bajet screening, aku taip la skit lagi....

pastu...stat darik situ dia cam aku nengok baik je...memang dia baik pon..syukor gile dapat suami cam dia...sume dia bleh buat...dari basuh baju,kemas umah...even jaga si kudik tu pon dia pandai woo... sayang dia sangat2!!cuma aku nie je..bukan isteri yang baik untuk dia...uwaaaa..sedih plak..banyak sungguh kenakalan yang aku buli dia dulu dan sekarang nie pon...tapi dia tetap saba je melayan kerenah aku...

pekenalan dan tempoh aku ngan dia mesra tu terlalu singkat nak diceritakan..kejap sangat kami baik2 dan teman tapi mesra..tup2 dia dah cakap kat ayah aku dia nak merisik...Tekejut berok aku...gentleman gile...aduh...time tuh aku rasa cam dia la Hero aku..hikhikhikkkk....dalam beberapa minggu pastu kami pon bertunang...ingat nak ikat setahun tapi dek kerana kegatalan yang melanda terpaksa dipercepatkan kepada 5 bulan...bln 3 tunang..blan 8 kawen..bukan kah cepat? hukhukhukkk...

Sehingga hari ni aku masih lagi berlindung dibawah payung en.papa...walaupun banyak dugaan yang mendatang dalam keluarga kami, tapi kami harungi juga hingga la saat nie...bila dikenang2kan setiap dugaan tu ada kemanisan yang terselit didalamnya..dari situ baru aku tau erti susah senang bersama..toleransi...lebih kurang dan yang penting kasih sayang...

kalu ditakdirkan dia pergi meninggalkan aku dulu aku tak tau la camne nak menghadapi hari2 mendatang...

ya Allah...panjangkanlah umur suami kesayanganku..limpahkan semua rahmatmu padanya ya Allah...lindungi suamiku dunia dan akhirat..sihatkan lah tubuh badannya ya Allah...engkau murahkanlah rezeki kami sekeluarga...dan jadikan la aku sebagai pasangan yang baik padanya di dunia dan di akhirat ya Allah...makbulkan lah permintaan hamba mu ini ya Allah yang maha pengasih lagi maha penyayang...

1 comment:

  1. Peeerrrggghhh!!!! dasyat giler citer percintaan Cik Ayin ni ye...kalah cite industan. Pe2 pun aye doakan moga berkekalan hingga akhir hayat...Amin

    ReplyDelete

Komen lah Sikit...sebagai tanda anda mengikuti blog saya..barulah semangat nak menulis...best!!!

Segalanya Bagiku

♥♥♥...:::Carta Keluarga Saya:::....♥♥♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

background