♥Lagu BloG♥

♥♥♥...::iKLAN @ rYNn Blog::...♥♥♥

Thursday, August 19, 2010

~sedih sangat

kali ni aku btol2 sedih...aku rasa aku susah sangat la sekarang..letih..penat dan sebagainya... mana aku nak luahkan sume nie..aku betol2 nangis nie...cik aainaa takde dalam nie..bleh aku meleleh jap..uwaaa...

anak aku si kubang demam...memang dia kalau demam memang panas..aku sangat susah hati..hanya aku je yg tau kesusahan hati nie..dari ari rabu demam tak kebah2 lagi..kalu tak kebah lagi mau mlm nie aku kene bawak dia gi check darah..risau aku mengatasi segalanya..sepatutnya dalam bulan pose nie aku kene lebih banyak bersabar..tapi aku tak mampu bersabar... dah meleleh pepagi buta kat opis sebab stress sangat kat rumah.. dah 3 malam aku tak tido..sume aku kene uruskan..aku bukan merungut sebab anak aku demam...aku bukan tak sayang anak aku..aku sayang anak2 aku lebih dari diri aku sendiri..andai dapat aku tukar diri aku dengan anak2 aku, biarlah aku tanggung sakit demam abang tu..aku dah nangis dengan dia malam tadi..3 malam aku menangis dengan dia mintak dia sihat..dia pon nangis sekali dengan aku..dia cakap dia sayang aku..abang sayang mama...separuh jiwa aku pergi bila anak2 aku tak sihat/demam camnie...Allah je yang tau..

dulu aku tak penah rasa cam nie..sejak mak ninggal aku sorg2..aku sorg2 menanggung kerisauan terlampau nie..aku dok dgn ayah, en.papa dan atikah.. org lelaki biasa la.. dok rilek dia je..yang diorg tau isap rokok je..sakit hati aku...aku bukan merungut..cuma nak meluahkan perasaan.tak tau nak luah kat mana...dulu aku slalo borak ngan mak..share rasa susah hati nie dengan mak..biasala kan..kalau dengan mak, nanti mak akan cakap...jaram pale dengan air asam jawa la, bunga raya punya daun laa..mak buatkan sup la..mak jaga anak2 aku time demam...sekarang?? aduh..aku kene pandai2 sendiri...aku tak pandai maselahnye...

pagi tadi aku dah nangis dah kat opis...en.kamarul nampak plak..hadoi aii..kantoi...dia tak tau yang dalam kete aku dah kene bebel dengan en.papa kata aku nie cepat menggelabah la kalut la dan sebagainya..hati mama mana yang tak risau pa...hati mak mana yang tak risau...hati ibu mana yang tak risau???

aku tak paham dengan org lelaki..hadoi laa... hanya cakap rilek la rilek la rilek laa..saba la.saba la..saba laa....bila aku bising nati dorg akan cakap plak...abis...dah nak demam nak buat camne...haih....takde usaha ke nak tolong senangkan hati aku...hadoi...

kadang2 rasa cam nak lari jauh2 dari insan yang bernama lelaki...mereka sangat mengambil mudah dalam semua perkara...aku sebagai wanita selalu sangat pk dalam2...buat kajian baik buruk dan sebagainya...

camne ek..camne aku nak tenang kan hati aku nie...aku memang tak bleh anak tak sihat...tadi aku cakap kat en.papa mama nak lari rumah...tapi bila aku pk balik dah la anak aku demam takan aku nak lari plak..hadoi...tengok..tengok..aku je yang selalu pk...org laki ada pk tak korg rasa? arhgggghhhhhh!!

sungguh aku tekanan sekarang...

ayah aku pulak lagi rilek yang amat...baik tak yah ngadu pape dengan dia...ko kene hempok lagi dengan dia ada...sia2 je cakap ngan dia tu...ayah tu bukan ayah yang memahami..nati aku plak yang disalahkan lagi...dari mengundang rasa sakit ati baik aku sonyapkan ajo ape yang berbuku dalam hati nie...

adik?? adik aku?? korg ingat dia tau ape aku rasa?? yang dia tau hangin satu badan dia je kalu tak cukup tido ke pe...ade dia pk pasal kesusahan aku ni? baik dia tido membuta buat kilang taik mata + taik kambing dia lagi bagus!!! aku dah cukup hangin dah nie...mana aku nak lepas kan nie??

en.papa? en.papa pon same je cam ayah..baik tak yah cakap dari cakap...kang tak pasal2 aku plak yang kene lagi..buat menyakitkan hati..last2 aku jugak yang kene..

uwaaa..aku sangat sedih....

mak??

mak aku dulu kalu aku cite2 bersungut2 camnie nati dia akan cakap....
" ko ingat senang ke nak hidup ni yin..cam2 ko akan hadapi lagi nanti, solat, doa la..mudah2an nanti dipermudahkan....ape yang ko nak mak tolong (ibaratnye camtu) mak boleh tolong..."
selalunya kalu aku cite ape2 kat mak ape masalah yang aku hadapi mak akan tunjuk contoh org2 yang kalu buat cam nie akibatnya akan jadik camnie...so mata aku leh nampak..kalu aku buat gitu nanti aku jadik camtu..haih.,..dulu masa mak sakit kat putrajaya dulu mak tunjuk kat aku.."tu..budak tu ngandung tu..anak kembar, tapi tak bleh nak control perasaan dia terus jadik biol / gila...banyak2 solat supaya dijauhkan hasutan syaitan dari kita...." mak cakap...uwaa...aku akan ingat pesan mak tu...mak nak tunjuk kat aku supaya control diri aku..jangan cepat panik..jangan cepat marah sume2...tapi dengan cara mak tersendiri...bukan mak direct salahkan aku cam en.papa buat, ayah buat sume...

adoi...nape la aku kene hadapi sorg2...kenape la..kenape..?aku sangat merana la hari nie..kerisauan aku dah sampai tahap maksima dah..kesabaran aku dengan perangai mereka yang terlalu rilek dah sampai tahap dewa nie..membuak2 rasa nak memberontak..tapi tak bleh nak tunjuk camne...

last2 nampak cam aku jugak yang bersalah nanti....camne ek nak buat dorg sedar tentang mslh aku nie...tah...dah lama aku pendam..dah terlalu lama aku melihat kerilekan mereka sampai aku makan hati..merana aku nie..merana...

aku ingat nak merajuk hari nie..tapi aku puasa..abang plak demam...hrm..nampaknye kene pospone planning nak merajuk...aku nak merajuk konon..nak naik bas nak balik..nak naik komuter camne sume taktau..hadoi laa...kan best kalu aku majok ada org pujuk...selama hari ni aku tak penah majok dengan ayah..en.papa..dan atikah..tapi aku tak sampai hati nak buat sume tu walaupun hakikatnye aku sangat nak merajuk..aku rasa kalau aku merajuk pon takan ada org tau..ye laa..org cam aku nie kan..merajuk dalaman je..luaran aku gelak gak kekuat..dalam hati Allah je yang tau..

haishhh...

Ya Allah..sihatkan la anak aku Nik Zarief Amien...aku sayang anak2 aku...!! Kau permudahkan lah segalanya dan jangan lah kau menyusahkan hamba mu ini..amin....

~rYnn


1 comment:

  1. Cik Rynn sayang..........
    sape kata awak sorang2??? cuba awak tgk org keliling awak, ramai kannnn??? Pada diri awak sendiri, dlm hati ada Allah, bahu kiri kanan awak ada Raqib n Atib. Ingat! kita tak pernah sendirian. Yang penting pohon moga ditetapkan iman. Sabar...sebab tu sabar 1/2 dr iman. kalu sabar hilang maksudnye iman kita pun akan hilang. Nanti pe jdi pada diri?? Tu lu pk la sendiri. Kalu kita rasa kita susah, cuba awak tgk org lain, lg susah....xde temp tinggal, xde duit, xde sape2 pun. tapi kenapa org2 tu msh bertahan??? sabar...sabar...sabar...sebab Allah telah menjanjikan sesuatu yang besar rahmatnyer utk org2 yang bersabar...

    ReplyDelete

Komen lah Sikit...sebagai tanda anda mengikuti blog saya..barulah semangat nak menulis...best!!!

Segalanya Bagiku

♥♥♥...:::Carta Keluarga Saya:::....♥♥♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

background