♥Lagu BloG♥

♥♥♥...::iKLAN @ rYNn Blog::...♥♥♥

Monday, September 27, 2010

~ Kisah Hari Raya : Episod 5!

Banyak lak episodnye raya nie kan..ala..sekali sekala je nak buat episod misod nie..ape salahnya layankan aje jari2 nie manaip naip ape yang patot..kan sekarang time rehat..takde ape nak buat..nak gi makan pon jauh na nak jalan sorg2..kata kera sumbang..kawan2 ada pose..ade cuti ade gi kursus so dok diam2 dalam bilik nie jela gamaknye..adeh..sungguh tak berkembang..biasalakan org baru lembab skit nak dapat kawan2 ramai2..

aritu last stori kat mane tah..jap nengok balik blog..adeh..lupa la lufe..!

ooo...sampai kat kampung wan..okeh...nak cite..malam tu sume cam tak makan pon..petang tu kan dah banyak makan kek..pastu sume makan makanan raya2 je..biasala..dah ramai2 tu sape yg larat nak masak banyak2..so kami di jamukan dengan lauk ayam masak merah, kari kambing, nasi beriani bagai..gegegegee..makan je laa.. dah perot mencucuk2 lapanye..so makan je laa..biasanya kat kampung wan dorg akan masak hidangan raya cam nie la..kambing wajib sembelih..adeh..gile kambing sume pakcik2 aku tu..so kari kambing sekor dua sure ade..ade satu famly nie suke makan kat umah kiteorg..abih di hangkut semua lapisan keturunan diaa.hahahaa..jahat tak aku..kejam tol..bukan nak ngumpat tapi famly org tu sungguh tak malu..kot ye pon nak datang umh org jangan la buruk perangai gitu..kirenye time raya 1st tu memang dorg tak masak pe kot kat umah dorg..memang stok cekik kat umah kiteorg sume keturunan dia tu..tak malu!!! :P sampaikan kami sekeluarga nie tak sempat nak bersalam2an satu keluarga sebab dia satu keluarga @ satu lori dah sampai umah kiteorg..bistu..anak2 dorg pon menumpang gak kutip duit raya kat kami..cehhhh..memang tak malu kan..aku ngan kazen2 sume benggang je ngan diorg satu famly..buruk perangai...

dah..jangan cite gi la tentang org tu..bleh darah tinggi aku!!! :*

okeh..malam tu tido awal skit..anak2 aku keletihan..masuk tido awal skit..esoknye dah nak memulakan pejalanan yang jauh ke terengganu perhentian sebelum balik umah en.papa..

yeaiii~~

pagi tu pas solat subuh, gocoh2 gi lawat kubur arwah mak dulu..buat tahlil skit kat kubur..aduhhh...rindunye kat mak Allah je tahu...mak... :'(

dah..jangan emo!!!

balik dari kubur bekpes jap..pastu bagi makan si kudik ngan abang..pastu siap2 n gerak ke terengganu jam 1030am...

lalu muadzam kan..benti lunch kat mane tah..tak hinggat..adoi..10x benti dibuatnya..si kudik membuang..pastu si kubang..pastu mama.. pastu atok.. pastu atah sampai bepuluh2 kali..pengsan!!!

~ Awww...anak2 aku dah keletihan sume...~

perjalanan diteruskan sampai ke Kuala Terengganu kol 730pm...banyak loteih...vuntut nie dah tak tau nak senget2 caamne dah duduk dalam kete..dengan dua org hero yang sangat melasaknye lagi aku kene hendel.. en.papa kan bawak kete so aku lah jadi tarzan dalam kete..sib baik si kubang tu dah kami bekalkan dengan CD-CD kegemaran dia dalam kete..so dia layan CD jela cume sekali sekala ada gak buat hal..

aku? buat hal gak laa..maklom la dah letih..sebenarnye aku dah pesan kat en.papa amek hotel dekat2 skit kalu tak dalam Kuala Terengganu punya pekan pon takpe laa...ini tak rupe2nye dia amek hotel kat Bt Rakit..mak dia punya jauh lagi aku nak tempoh..sebenarnya perot dah kebulur gila nak makan..so aku pon membebel2 dalam kete..siap sumpah ckp last balik naik kete mama tak larat la ape la...bila dapat makan aku baik la balik...hahahaa..en.papa memang paham sangat peel aku nie..aku nie cam ghimau kalu perot lapa..hahaha..so sampai2 je kat GEMS Beach Resort dia terus call restoran..hahahhaa..aku diam je tanda protes..dah marah2 gitu kalu dia ajak aku kuar gi carik makan lagi memang tak laa..mau aku tido terus gamaknye..tak pon patah balik Kajang je terus...

siap2 mandi sume dalam kol 9 makanan pon sampai..gile tak sedap!! tah pape..harga standard 5star nye otel..tapi rupe nye cam warung punya makan je..aku mtk ciken wing pon ciken wing di goreng dengan penuh minyak serve kat customer..hapa laa...aku bebel lagi..en.papa diam je..ahakssss~ balik kampung dia kan harusssssssssss dia diam..cer kalu part aku tu..sure dia pon sama potpetpotpett..so malam tu tido la tanpa sedar diri..ahaksss...!! eh...sebelom tido aku merengek2 kat en.papa nak beli kopok lekor kat luar otel tu..giler banyak tersusun kedai kat situ..siap leh makan kat situ lagi...lucu!!! **lempang-lempang** aku pon menggedik la suh kakak tu gorengkan utk aku..aku makan la kat situ..tapi habuannya yang aku dapat batok yang sampai ko takkan leh kawal lagi air kencing keluar dari tempat sepatutnye...aku mengalami batok yang terhamatttttttt kuat pada malam ituwwww....uwaaaaaaaaaaa..nyesal gile makan kepok tu..minyak goreng dia tu kot yang menyebabkan aku kebatokkannn...!!! **sedih** sebab tu sampai balik kajang pon batok aku still tak sesemboh jugak sampai abang ipar aku usahakan cari madu. (nati stori kat kltn ehhh)

***esoknye***

tengok la aku yang malam nye ngamuk bila siang bleh betukar... (tudung kulop mencik)

esoknye bangun awal sebab perot da kebuluq..huhuuu...makan pagi tu adalah nasi lemak terengganu..sambalnya agak kemanisan..tapi en.papa suke..pasnie harus aku masak nasik lemak + sambal yang manis...hahahaaa~~

Pas makan si Kubang da terkinja2 nak tejun kolam.. adoi... kol wape nak sampai umah nenek nie kubang!!!

pas sume dah kenyang...takde ngamuk2 lagi baru aku masuk bilik..hahahaa..aku memproses la ape lagi..aku bukan bleh makan ober dose skit.mula la nak mengosongkan balik..pastu nati lapa balik..pastu nati ngamuk la balik tu...adoii..sabar je la wahai suamiku... :(

pas membuang..ganti baju kunun2 nak bawak kudik mandi kolam skali..adoi..aku tirgoda da nak tiruk..tapi bile sakit perot sume kencel...sakit perot plak...adeh laa...

so aku amek2 gamba skit2 pastu masuk bilik balik aarhgghhh... **tekanan**

Gamba blur..salah setting!!

nie gambo versi sakit perot..hahahaha..

Kudik pon gedik nak main air.. tapi tak ley lama2 sebab klinik annur tade kat umah nenek... :P

Kubang ngamuk tanak balik..nengok muka poyo dia!!!

En.papa jadik tukang hangkot beg saya...lalalala

pas cek out kami pon bedesup balik terus ke umah nenek di Pasir Mas...hihikkhikhikkk...benti makan kat Pasir Putih...kubang dan kudik membuang semasa jalan tengah jem...

sampai umah nenek kol 4 petang...tido jap pastu malam terus gi umah abang ipar ku...ala..kat kampung depan tu je..nengok cucu yang baru lahir..eh..aku da ada cucu...hahaha...kelaka...

**BERSAMBUNG**












No comments:

Post a Comment

Komen lah Sikit...sebagai tanda anda mengikuti blog saya..barulah semangat nak menulis...best!!!

Segalanya Bagiku

♥♥♥...:::Carta Keluarga Saya:::....♥♥♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

background