♥Lagu BloG♥

♥♥♥...::iKLAN @ rYNn Blog::...♥♥♥

Wednesday, May 19, 2010

Apakah Dugaan yang harus ku tempuh selepas ini...

cehhh...tajuk macam bukan tajuk...tu tajuk sedih tu namanya tu...adoiiii...

tadi....
kali ni aku dok berumah berlift lagi kat Hospital Annur Bangi ni... kol 1230 belari semula ke klinik coz adik stat muntah2 plak....doc kata adik zarfan kene admit ward..huhhhh..dhirea + high fever...kol 930pm nak cecah 39c da tadik... nurse datang belomba-lomba membawa air dalam besen utk di basaahkan pada adik...bila kene air adik nangis dengan kuatnya...uwaaa...uwaaa...mak dia pon turut sama meleleh... uwaaaAAaaaa....nurse masuk waaran kat muntut adik..masuk air....huhhhh..marathon sumenye... hishh...aku takot...panik...tak tau nak watpe...SIL dgn BIL ada lak time tuh..kira cam aku gagah gak la sket...kalu tak kmpom aku pon nangis melalak sekaligus meroyan.... adik...adik...tak sanggup mama tgk adik nangis demam nie dik....

sekarang....
demamnye dah turun..aku gagahkan mata menjaga sikecil ini biarpon panasnya takde lagi buat masa nie..tu sempat samba lappy en.papa sat..sib baik en.papa bwk laptopnye...leh aku mengisik kekusungan ni dengan menaip blog ni....aduh...mata semakin berat...en.papa kata nak turun chellos carik teh tarik...tapi aku tengok dia sedap punya tarik selimot disebelah anaknya yang sulung tuh... waaaahhhh...takpe laa...bagi dorg rest...kesian kat en.papa..letih dia...adik meragam jer... yelaa..badan tak sedapkan...doakan adik sihat balik...tak putus2 aku berdoa agar anak2 aku sihat...bleh aku menjalani kehidupan macam biasa...boleh keje...boleh bejalan2 bercuti2 mesia...dalam pale byk dok pk tempat nak jalan...tapi keadaan tidak mengijinkan...sabar ye mama sayang....kata en.papa...nati pas sume dah ok kite gi genting bawak adik....wahhhh!!! melumpat mun*** aku mendengar tempat yg en.papa nak bawak anak2 dia gi...macam la anak2nye tau nak main2 tu sume...tu papanye yg lebey tu...hihiiiii~~ Ya Allah....jauhkan segala mudarat dari keluarga aku ya Allah...lindungi la kami sekeluarga....permudahkan lah segala urusan kami sekeluarga dunia dan akhirat ya Allah....
adik da tido dengan lena...cuma sekali sekala dia akan merengek2 manja...cian dia...anak mama tak penah meragam..baik abang mahupun adik...sabar ye anak mama sayang..kita diuji nak...cuma sikit je ujian kita nie nak...ada yang lebih teruk daripada kita sayang...
doc Arbaiyah dah round area kol 11pm tadik...tunjuk result darah adik....pucat lesi muka aku when doc Ar kata darah putih adik telebih...maccam langit hempap kepala aku...sedih...takot...cuak...risau..meroyan datang kembali...huhhhh....tapi....bila doc Ar terangkan baru hatiku kembali berbunga...doc cakap itu normal sekiranya anak2 demam...coz sel darah putih akan membantu membunuh kuman2 @ bakteria dalam badan anak2 tuh...

"itu sel darah putih yang baik laaaa mamaaaaa!!!!"-->kata Doctor Arbaiyah..pakar kanak2 annur!

amek ko...doc sound sekali aku!!!

doc kata kat aku tadik

" i know mama dok PK apa when Doc cakap sel darah putih adik lebih sikt dari normal iaitu 19...kita normal sel adalah 15..."

huahuhauaa...aku kan gelabah docter...maapkan saya puan doctor...pale otak saya pusing...pening...serabot puan Doctor...hihiii...mak mana yang tak cuak...ibu mana yang tak riso...ummi mana yang tak gelabah....hihiiiii...rupa2nya normal...itu bukan tanda LUKEMIA ke pe...itu tanda nya antibodi adik kuat melawan bakteria itu...CISSSS!!!!bikin kecoh la doc...huhuuuu...

"sory docter...saya gelabah" jawabku selamba..

hahahaa..doctor kata adik zafan gelakkan aku yang selalu cuak bila anak2 sakit... hahahhaa..okokok...harini hari mu...gelak2...sila gelak....hihiiii..en.papa pon kata tu normal...lega skit ati bila doc beri penerangan yang padat,kualiti,gaya,mutu,keunggulan pada aku...hahahhaa...tu pasal aku ske doc ar...cam dah jadik family aku lak doc ar nie...hahahaa..dari abang zarief (anak aku yang selung) sampai adik zarfan (anak aku second) aku hanya percaya pada kata2 doc ar je kalu dia rawat anak2 aku..doc lain mampuh aku dok caya dan aku takan buat kalu dia suh wat...macam mlm tadi adik nye panas naik..aku jupe docter hingusan kat klinik biasa annur...dia leh cakap suh basahkan pale anak aku yang botak lagi comel tu coz nak elakkan panas naik....sat ni tadi doc ar cakap kepala tidak perlu dibasahkan bagi mengelakkan baby sponging..(btol ke ayat aku nie)...hampehnye doc igusan...pastu tak pasal2 dia suh anak aku amek nap...banyak la dia...doc ar tak bagi nap pon kat adik...coz baby blom sesuai lagi utk nap..baby aku masih ok lagikkk....cisss punya dokte igusan...aku siap ngadu lagi kat doc ar...doc siap gelakkan plak...adeke pepandai je nak bagi anak aku nap...hampehhh...sib baik en.papa tak izinkan mlm td..kalu tak...mungkin lagi teruk...haissshhh...payah la doc nie...tu sebabnya anak2 aku sesuai dgn doc ar...hahahhaa...Alhamdulillah..doc ar kenal aku camne..dia tau aku nie kalot "panic mama" so penerangan nye bagi sejelas mungkin..cuma en.papa kene sediakan wang yang mencukupi untuk consult dari doc ar laa...hihiiii..en.papa kata...dia keje penat2 hanya utk kesenangan family...wahhh..betuahnya dapat famly man....hihiiii...alhamdullillah...

amboi nyenyaknye en.papa tido..kuhkrahkuhkrahhhhh...sedap ye tido spital...kakakkakaa...

aku arap esok panas adik turun...nk balik... nk balik... aku tak ske doc spital...sumpit!!!hihiiii..esok kene amek najis adik...doc nak tgk bakteria ape dlm peyot adik munchit tu...hihiii....tapi masekelanya adik tak yak2 pon lagi ha...camno nie...


weit...ngantuk weit...aku baru abis susukan anak kecil yang comel ni...mata da bengkak..dari mlm tadik tak tido lena...dugaan ye anakku...hanya satu mama harapkan dari anak2 mama...

andai anak2 mama tahu betapa kasih dan sayangnya mama pada kalian sehingga mama sanggup mengganti diri menghadapi segala kesusahan dan kepayahan kalian...biar mama yang sakit...jangan anak2 mama sakit...ya Allah...kasihani anak2 ku sayangi anakku...andai mama pergi awal tiada apa yang mama harapkan...ingat la mama dalam doa anak-anak mama...ya Allah..SEDIHNYE...

sayang anak2 saya!!!

No comments:

Post a Comment

Komen lah Sikit...sebagai tanda anda mengikuti blog saya..barulah semangat nak menulis...best!!!

Segalanya Bagiku

♥♥♥...:::Carta Keluarga Saya:::....♥♥♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

background