♥Lagu BloG♥

♥♥♥...::iKLAN @ rYNn Blog::...♥♥♥

Monday, June 21, 2010

Kampung...

Adoi....
ape nak cite pasal entry nie ek...
hrmmm...cite skit jela..

sebenarnya aku n azam bukan nak sgt wat kenduri cukur jambol adik nie kat kpg...yelah...aku pon malas nak nyusah2kan org nak masak2 la..nak basuh2 laa..ape2 la yang sewaktu dengannya...dan yang paling penting sekalik aku malas nak dengar org bising2 letih pastu...nak kata aku malas ke ape ke...lantak laa...

cit...nie cam cite nak melepaskan geram je nie...kakakkakakaa...bukan aa...aku rasa tak best da balik kampung...mak aku dah tade kan...so kami balik kampung nie cam bawak diri masing2 je la...nak makan ke ape ke..pepandai la ko nak idup..bak kata pepatah... :( huhhh...sangat2 sedih...

ok...sebenarnya tu mah wan aku...wan aku nie dah uzur bebenor..nengok la gamba dia ngan si kubang tu...cian wan aku... :,( wan pon dah tak bape nak ingat sangat dah...jap2 dia tanya...tu capo tu...dak nie capo nie...adoi...cepat tol masa belalu..dulu aku tengok wan sihat lagi...haissshhhh....sekarang dah uzur bena dah upenye...kurus melidi....

balik kampung kali nie aku mandikan wan...jaga jap dia malam tadik..nak minum air lah deh...mcm2...huhhhh...yelakan...sementara wan masih ada...time nie la kita nak berbudi n nak balas jasa2 dia...wan nie aku sayang sangat..kiranya wan la tempat aku bemanja pas mak aku takde... :,(...(aku nangis sungguh nieh weiiiii) uwaaaaa....

andai satu hari nati kalu di takdirkan wan mengadap penciptanya....aku hilang lagi satu tempat bermanja...mana la aku nak pegi nak menumpang kasih????pakcik2..makcik2? sume dah bz dengan keluarga memasing...adoiii....

ayah aku dah pesan tadi dalam kete OTW balik kajang....ayah cakap....kita idup jangan terlalu bgantung pada org....aku sedih....aku tak ramai adik beradik...andai kata jadik pape kat aku camne la anak2 aku...haishhh...sedih plak entry kali nie... aku hanya mampu doa..panjangkan umur aku dan keluarga aku....ya Allah....!!!

ape nie..ape nie....saya sudah sedih....

huhhhh....andai pape jadik kat aku...aku tak pandang sape dah...aku carik along aku laa...along norita...uwaa....ko jaga anak2 aku long cam anak2 ko gak...sedihnye!!!!

tah...ape yang membuatkan aku sangat sedih nie....kerana perasaan dan keadaan di kpg kah yang membuat saya menjadik sedih...? uwaaa....!!!

tak pela...

kalu kita tak suke org buat kita..kita jangan buat orang ok....

huhhhhh~~

pengajaran buat aku dan suami....
hidup nie sementara je...
sekarang Allah Bayar CASH...
kita tunggu dan lihat....

ayin....
hidup nie jgan begantung kat org sangat2...
so...pasnie aku wat la hal aku dan keluarga aku sendirik...yang lain...boleh Jalan!!!
Blah....!!!

No comments:

Post a Comment

Komen lah Sikit...sebagai tanda anda mengikuti blog saya..barulah semangat nak menulis...best!!!

Segalanya Bagiku

♥♥♥...:::Carta Keluarga Saya:::....♥♥♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

background