♥Lagu BloG♥

♥♥♥...::iKLAN @ rYNn Blog::...♥♥♥

Monday, July 19, 2010

~jadual harian & kurang kasih sayang!

Anak sulung kesayangan kami!!

Anak manje kesayangan kami jua~

tak cukup rehat..tak cukup rehat...
hikhik..
keletihan sangat2..mata sangat2 mengantuk..bukan pe..2 3 hari nie si kudik agak meragam2 manje gitu...kalu dah time dia nak sleep WAJIB aku kene ade sebelah dia..dan WAJIB dia akan duduk bawah ketiak aku...warghhh...aku rasakan sikudik nie lagi manja dari abang dia..kalu dia nangis pon ala2 manja2 tak leh dipujuk gitu...waduh..waduh..haru aku laki binik dibuatnya...dengan kubang kemana...sib baik ada atoknye...leh gak la nolong nengok sikubang yang kurang kasih sayang tu..

kesian sangat kat sikubang tu..tido pon dengan papa dia...kalu aku tido atas katil dia akan tido bawah ngan en.papa...(kejam kan aku)...kalu balik umah plak aku trus terpa ke adik..nak nyusukan adik...yang si adik pon same...takleh nengok muka aku...mula la tegedik2 ngade nak netek je kejenye..kekekeke...sangat manja tu anak comei...nak buat camne...nak taknak, sampai je umah aku trus cium anak2 aku dan lepak jap minum2 kopi petang (cewahhh) pastu trus naik atas..(selalu sampai umah dalam area kol 6 lebey skit) mandi dan buat apa2 yang patot...selesai, pas magrib turun bawah..tengok dapo jap...(sebelom tu dah call bibik utk kuarkan ape yg keras dalam peti) kuarkan brg2 nak masak mkn malam...suh bibik siap kan cecantik dan aku trus capai si kudik motokmotok tu utk disusukan...aku susukan dia lebey kurang 1/2 jam sampai ehem2 lembik kirik kanan...ekekekkee...dan adik dah ala-ala mamai nak tido aku masukkan dia dalam buai...sempat la 5-10 minit main2 ngan sikubang jap..pelok2 dia...sakat2 dia...gadoh2 ngan dia sampai dia nangis dan akan dipujuk oleh en.papa..ekekeke...
bila bibik cakap...dik udah ok dik...aku pon akan ke dapor comel kesayangan aku utk masak makan malam....

korang hinggat kol wape aku masak?
teka la..teka la..teke la....

kol 8.30 mlm baru tehegeh2 nak masak..sib ada bibik..aku campak2 je sume pastu dah...bia bibik kemas..kekekekee...kesian....

agak2 kol wape aku makan? kol 9.30 mlm ok...hahahahaa...itu la rutin harian aku kalu dah jemu makan kat luar..kadang2 en.papa tu kene gak bagi makan air tgn isterinya..kehkehkehhh...en.papa tu simple beno...kalu dia takat goreng daging...ke ikan pon dah cukup...aku rasa tak cukup mencabar...ekekeke...suka sangat tengok en.papa makan gulai masak lemak kuning kepala ikan merah...huhhh...memang kalu aku tengok dia makan stok teharu gitu..pandaikan binik dia masak...ekekekeke...sonang yo masak gulai tu..apo pon tak boh...cili api mo santan yo...kehkehkehhh...

ok...dah makan..gedebuk gedebak... adik akan bangun dalam area kol 10 gitu...uwaaa...bila aku nak rest agaknye?kehkehkeh....adik akan tido balik area kol 1130 gitu...amek ko...dodoi la ko ngan anak2..takpe la asal anak2 aku gumbira dan sihat...aku mase kecit2 dulu pon gitu gak gamaknye...kehkehkeh...so turn aku plak membesokan anak2..hikhihikkk...(gelak gak walau letih)

si kubang?
cian dia...cam kekurangan kasih sayang...camne ek nak nampakan yang kita layan sama je anak2...kesian sangat kat dia...pandai plak tu dia bawak diri tu...aduh...hati mama nie sayu je tiap kali tengok abang tido nyenyak...sikit pon abang dan adik tak penah menyusahkan mama dan papa...mama dan papa sanggup korban ape sahaja utk anak2 mama dan papa sume...
janji ape2 pon kita akan utamakan keluarga kita dulu...bukan org lain!!

abang...adik...mama dan papa sayang abang dan adik sangat-sangat...
sesuatu yang sangat menyeronokkan dan Alhamdulillah semakin hari aku semakin kuat utk terus hidup tanpa arwah mak tersayang berkat sokongan suami dan anak2 yang sentiasa membahagiakan..terima kasih kalian kerna hadir saat aku kehilangan.... :)

amin~

~ryNn

1 comment:

Komen lah Sikit...sebagai tanda anda mengikuti blog saya..barulah semangat nak menulis...best!!!

Segalanya Bagiku

♥♥♥...:::Carta Keluarga Saya:::....♥♥♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

background