♥Lagu BloG♥

♥♥♥...::iKLAN @ rYNn Blog::...♥♥♥

Monday, July 19, 2010

~ Melaka Bandaraya Bersejarah...

Keluarga En. Papa Beronggeng!!
arini...cikgu nak ajar sejarah...sejarah kali ni adalah tentang melaka, yang mana melaka dari asal usulnya dari sebuah pokook melaka yang diberikan nama nya oleh parameswara...

kehkehkehh...korang ingat tak lagi buku teks sejarah time kite skolah dulu2? rindu tol nak ke sekolahkan...ekekekkeee...

ok..enteri kalik ni aku nak cite pasal program cuti2 mesia aku bilangan 1..eekkekkek...cam banyak na plak bilangan nak becutinye...mmg byk yg en.papa planing...sume dia nak pegi...tah jadik tah tidak..takpe2..kite susun dulu mana kita nak pegi tahun nie...tahun nie kita abiskan mesia dulu...tahun depan bila anak2 dah beso kita round obersea plak ek...nie hanya test utk anak2 aku nak nengok ketahanan badan dorg camne..kuat tak cam mama yenggaporengge dia nie...ekekek..nati bleh pegi jauh skit...penang ke..uisshh...cita2 nak ke penang..last gi penang 4 tahun lepas rasanya..b4 aku kawen..ekekeee..
okok...asalnya aku n family tade la nak pegi na melaka bandaraya sejarah nie..memandangkan 2 pupu aku ade kawen kat bukit baru so aku pon mengambil kesumpitan yang ado nie utk merewang2 menghabiskan harta laki dan atok...hahahaha..belom pape aku dah mtk atok belanja makan umbai...uisshhh...sesekali director belanja best gak paw...hahahhaa...sebena2nye en.papa tak penah gi melaka...cian dia kan...kalu lalu je ade la...takde plak kami berkesempatan nak naik kete lembu bagai...hahahaa...so kesempatan yang ada aku amek la utk memperkenalkan melaka pada dia...seronok kali ni bejalan sebab sikubang dah besar dan dah faham bila kita cerita2 tentang sejarah2 melaka kat dia...paling seronok tengok dia naik beca...murah je pon naik becanye..satu beca RM20..jauh ga di bwk meraund...sikubang naik beca dgn atok..atah satu beca sebab dia gemok...kekekkeeke!! jahat aku!!! aku n en.papa dan kudik satu beca...gile sakit montot aku dibuatnya naik beca...melambong2 ko..kekekeke...apa nak buat..giler sempit naik beca bedua kawan2...aku nasehatkan sorg satu beca la lenkalik..hhahaaa..seronok!!

si kubang korang ingat dia nak sangat tengok camera..ni pon dia tengah semangat2 nak naik tu sebab lupa tu...!!!

planning memang nk gi melaka..konon2 cam tak ramai la org nak stay melaka..tak yah la booking otel...sekalik amek ko...org cam ulat najis (bahasa ayu dan sopan) otel semua fully booked)gilo ke apo org mesia nie...dah2 la nak nengok melaka tu, bagi la can kek laki den plak nak meround melaka...last kiteorg stay kat chalet air keroh country resort..gile cam berhantu..takot..sumpah tanak pegi lagi...aku siap gi carik ridsert gi..takot nyamuk n lipas...dalam pale otak jgn laa ada ulor...mak nyilu nyah!!! sib baik sehari je..kalu tak nangis aku dok situ..
Nampak tak BADAK berendam...ekekekek..air kolam pon keroh....jgn gi lagik!!!
nie entrence chalet tu..gile spookieeeee~

hahahaa..mahal pon mahal gak tu...rm 350 wo semalam...sannnnngat kerugian saya...bis nak wat camne...si kubang dah tekinja2 nak tido otel nak mandi kolam...betuah punya anak...mentang2 la umah tade swiming pool hehehhee (motip nak mintak swiming pool kat en.papa mentok love)huhuu~

satu melaka dah pusing last2 yang nie je la yang ado...rembat je la..kerna adik dah membuang dari kol 1 sampai kol 5 otel tak jumpe gik...perot pon dah kebuluq...sebab tu cam dah malas nak carik otel..

malam tu dinner mcd je..sebab nak kejar masa nak naik beca dan boat la bagai...kkekeke...yela...nak naik sensiang kan paneh...so naik la memalam buto..kekekeke..pas naik beca n boat bagai kite org gi makan kat umbai plak...phewwww~ lama gile tak singgah umbai..sejak arwah atok ninggal, kiteorg kan da jarang balik muar..kalo tak dulu ngan arwah mak asik la nak nyinggah pekene barang seratus dua utk makan busat...hahahah..rindu mak!!

kat umbai tu ade cite...

jengjengjeng....

sambung laa..baru best beblog...tunggu yerk!!! ada lagi...kisah aku n en.papa yang kekonon nak beronggeng tu...tunggu eh...!


~ryNn

No comments:

Post a Comment

Komen lah Sikit...sebagai tanda anda mengikuti blog saya..barulah semangat nak menulis...best!!!

Segalanya Bagiku

♥♥♥...:::Carta Keluarga Saya:::....♥♥♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

background