♥Lagu BloG♥

♥♥♥...::iKLAN @ rYNn Blog::...♥♥♥

Sunday, July 18, 2010

~ penasihat susu ibu

ekekekek..
tah pape tajuk entry nie..

bukan pe...saya nak coret skit je ape yang saya rasakan..hahaha...saya rasa cam saya nie jadik penasihat kepada ibu2 dan bakal ibu yang akan bersalin berhubung dengan cara2 untuk menyusukan anak full BF..ahhahaha....

pelikkan...macam semula jadik sume org carik aku utk tanya pelbagai sokalan....agaknya dorg nampak cam aku nie seorg ibu yang gigih kot...mana tak gigih ko...setiap jam 11.30-1200 aku akan hilang...bukan ilang kemana pon...aku dok surau je...biasa la...dok mengepam susu ibu nie...hahahha...dah jadik rutin aku...kenkadang riso gak..maklom la kan aku seorg wanita berkerjaya yang sibuk mana sempat nak gi ngepam susu bagai... (poyo)

adoi la...nak tak nak aku terpaksa gigihkan diri aku ni semata2 untuk hero kecil kesayangaku tu...adik dah minum 15oz da skrg...maksudnya ehem2 aku takkan sempat keras...lembik je..asal keras aku tepakse pam...maklom la adik semakin kuat minum susu..hihiii...takpe dik...semua nie utk adik...tetibe!!!

nak cite...kat opis pon beberapa opicer dok tanya aku...camne nak pam...beli pam ape..storege camne..dan macam2 lagi...tu belom masook call2 yang aku tepakse layan utk beri info...haahhaha...bukan ke aku nie penasihat susu ibu terbaik dari ladang...wak lu!!!

hihii..aku nak sume ibu2 yang baru besalin memberi susu ibu kepada anak2 mereka...sebenarnya masih dalam perancangan...aku nak bukak butik susu ibu...hahaha..tapi lama na nak merancang...en.papa nie....cepat pegi beli kedai...hahhah...beli ok..beli...bukan sewa...!! wahh...cam kaya2 gitu...ala2 datin wannabe..pheww....

sekarang nie aku masih sibuk laa...opis aku huru hara lagi...banyak bende yang perlu aku tambahbaikkan kat opis yang dh sedia ada baikkkkk tu...baikkkkk punyeeeee....!!!

membizi kat umah menetek anak...arghhhh...sume perancangan tergendala!!!jangan terbantot sudah...pembekal2 yang sepatotnya sudah dihubungi...harap2 tahun depan kedai butik aku akan beroperasi...2+1...apekah 2? apekah 1?hihiiii...perancangan utk adik gemok aku juga turut dibuat oleh en.papa....siap sedia dengan paper work okey...!!!kalu adik aku malas belajo siap dia aku kerjakan....nak tunggu sume settle mmg makan masa...bukan senang ok nak set up kedai nie...tapi macam en.papa nak setup bisnes dia senang je aku nengok...tuptup...eh...dia dah ada bisnez sendirik!!!! saya bila lagi???

dulu buat perjanjian dengan en.papa....dalam masa umor dia 30 tahun dia akan ada co. snrik...dia dah ada....saya dulu janji dengan en.papa dalam umo saya 30 tahun saya akan naik pangkat 41....hahahhaha...tapi saya takot...saya nie tidak protokol...saya akan mati kalu digolongkan dalam golongan2 itu..saya tidak suka menjadik boss...saya tidak suke kalu staff saya membuat jurang antara saya...sebab....saya tak pandai idop protokol...hahhaha...walaupon sebenarnya saya keturunana diraja yang penuh adat dan protokol diraja....kahkahkahhhh...blah ko!!!

hrmmm...agak2 cam tak mampu je la nak capai janji dengan en.papa tu...tahun nie dah 28...en.papa...en.papa...saya tak suke jadik bos...tanggungjawab tinggik...pastu nati kene selalu handle meeting...hahhahaha...saya takot...saya gigilll.....grrrrr....selalo saya kene marah dengan en.papa...mama poyo...!!! :P

btol laa...saya lebih suka merendahkan dirik saya...cam saya nie mana ada tokoh nak jadik SUB @ KP...hahahaha...tapi boss jpa aku suh sambung belaja...igt lagi pesan dia.... "rynn..sambung belaja dan ambik peluang yang ada dalam perkhidmatan awam nie...awak bertuah...!"

hahahhaha...porahhh!!!

saya nak bukak bisnes la..saya boring...saya boring...saya malas..saya malas nak bangun pepagi nak gi work...hahahha...boleh?? hurhhhhhh....

doakan la kedai saya nati bejaya...nak jual susu ibu...hahahhahahaha!! boleh!!!

:P gigih!!! gigihhhhhhh...usaha tangga kejayaan!!!

~ryNn

No comments:

Post a Comment

Komen lah Sikit...sebagai tanda anda mengikuti blog saya..barulah semangat nak menulis...best!!!

Segalanya Bagiku

♥♥♥...:::Carta Keluarga Saya:::....♥♥♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

background