♥Lagu BloG♥

♥♥♥...::iKLAN @ rYNn Blog::...♥♥♥

Saturday, July 17, 2010

~Juru audit

eh...eh...eh...

saya org baru kat situ saya dah kene lantik jadik juru audit plak...ekekekkeee....
sebenar2nye...tadik ada mesyuarat kelab..tetibe nama aku dipetik plak...wah wah wahhh...bedebo2 dalam ati nie...bukan saya takot nak menerima ape je jawatan yang dipertanggungjawabkan...cuma saya takot saya tak sampai piawaian yang diperlukan jawatankuasa kelab tu...maklom la sayakan penjenayah yang paling dikenhendaki semasa kat JPP dulu...walaupon dulu saya kira pernah memegang jawatan jugak kat JPP...tapi saya sorok dulu skill saya memegang amanah yang dipertanggungjawabkan kepada saya utk merancang aktiviti kelab...ekekekke...shuuuuu~~

sekarang baru la bleh cite...bukan nak kerek atau belagak atau poyo ye cik anis comel dan cik (PUAN) ummi zatul...hahhahaa...memandangkan semua jawatankuasa dah dilantik senang la saya nak bercerita...kalu tak nati tak pepasal aku plak kene lantik...hahhaha...jawatan juruaudit tu kita tengok je...audit je ape yg perlu diaudit..tak banyak na keje cam jawatankuasa yg lain...selamat aku wat masa skrg..hahahhaha...

masa kat JPP dulu ada la pengalaman wat famly day...majlis2 diner...nari2..joget2...sosial2...hahhaha...kata saya pengerusi jawatankuasa kebajikan dan sosial jabatan...hahaha..sangat sosial jadiknya JPP saya kerje kan...seronok...tapi ada jugak yang tak memberikan kerjasama...biasala tu...manusia...kalu nengok org lebih mula la nak mencemik...bila tade aktiviti mula nak memekak mekak...bila dah buat aktiviti mula la tak nak join..mahal la pe la...

dulu...masa saya wat famly day macam2 perangai org saya dapat tau dari situ...dari situ saya dapat kenal mana org yang suka membodek dan mana org yang suka konon2 cam dia wat keje tapi sebenarnya haram jadah...bahasa kesat dah kuar maksudnya saya marah...

tuan-tuan dan puan-puan....ekekeke...tetibe....

dulu saya dibantu biro kecil yang sangat rajin dan sangat bagus serta giler gelemer dan giler kuasa...hahahhaa...tak lain tak bukan rakan penjenayah saya!! yeaiiii...cuma satu saya nak cakap / tulis...bukan senang nak buat sume org berpuas hati dengan apa je tugas atau aktiviti yang kite buat...jadik buat je la ape yang kita rasa bleh buat dan tutup mata dan telinga utk dengar kritikan macam2 dari org....huhhhh...saya dah rasa!!!

teringat masa family day JPP kat pulau carey sime darby ogos tahun lepas...seronok...kiteorg siap wat tema lagi...tema makan malam bersama KP adalah RETRO...u ols jangan cakap laa...jangan cakap la tentangan2 yang saya dan biro saya hadapi....phewwww~~~

dari pagi....sampai malam....sampai esok...saya dan biro sebok menguruskan aktiviti...tapi semua biro (biro sukan,agama dll) bagi komitmen yang bagusssss~

nak kutip duit nak gi famly day pon mcm2 perangai manusia yang saya jupe...kalu setakat PAP/PAP ke tak mampu takpe...nie tarap pegawai pon memekak-mekak berkira nak bayo program yg bukan utk sape2...utk anak2 buah jugak...asik menyuruh buat keje je..bila mtk bayo lebih mula la ada yang bising...

yang menjadik masaelahnya sokongan sume on je nak bejalan...yang memekak-mekak nie sume gol P&P....porahh....igt kalu korg tade program tak bejalan....sib KP aku baik...dia tanggung sket n u ols tau la perangai saya dan kawan penjenayah saya tu...kami PAW la pengarah2 bahagian utk sponser lebih skit...maksudnye dorg bayar lebih dari sepatotnya yang dorg bayar...memandangkan aku dari seksyen kewangan dulu...banyak gak aku mtk sponser...hahahah....padan muka pembekal2...nak2 apek kontrak bunga...utk cabutan betuah aku dapat beskal je..jadik laa....sampai sekarang aku tak naik pon beskal tu...hahahah...

nak cite punya pasal...

tapi aku nngok kat tpt baru nie cam duit tak banyak laa...biro ekonomi kene PK camne nak tambah duit kelab....apa laaa...kreatif...kreatif...huhuuuu~ kalini kite tengok jawatankuasa nie bekeje camne...harap2 ade la famly day...maklom la..saya suke famly day nie...bleh la en.papa bekawan2 dengan kawan2 saya kat opis nati...boss ke pe ke..bia dia kenal..so nati takde la kalu time saya nak cite org nie org nie camnie camnie dia tak kenal...hahaha..motip nak ngumpat besama suami...huhuuu!

jahat ko rynn comel!!!

ape pon saya harapkan masing-masing menjalankan tugas memasing...hihi..tak sabo plak nak mengaudit kewangan kelab tu nati...ape yang nak diaudit pon saya tak tau...kita tgu dan lihat jawatankuasa kelab yang baru nie...hahahha...

saya sooookong!!!(tetibe)

~ryNn

1 comment:

  1. Akan ku sebarkan seantero MAMPU citer ni (pada hal org baca x abis pun entry ni..heheh panjang sgt)

    Sila pastikan family day menjadi thn ni, mengkala idak letak je la jawatan tu!!!!

    FYI, my status is CIK okkkkkkkkk.

    ReplyDelete

Komen lah Sikit...sebagai tanda anda mengikuti blog saya..barulah semangat nak menulis...best!!!

Segalanya Bagiku

♥♥♥...:::Carta Keluarga Saya:::....♥♥♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

background