♥Lagu BloG♥

♥♥♥...::iKLAN @ rYNn Blog::...♥♥♥

Saturday, July 10, 2010

~Pra Aniversary Aku dan En.Papa~

Yeai..
masih teringat tika dan saat aku dan en.papa begaduh masa kat JPA dulu...kehkehkeh...bukan teringat time mata betentang mata...ingat time gadoh plak..pelik punya binik!!!haiyooo...
sekejap je masa belalu...tahun nie aku plan cam nak wat gempak sikit...siap plan baik punya dengan en.fazli a.k.a membe baik en.papa dan aku dalam hal suprise mensuprise nie...ekekeke..tetiba idea jahat ini datang di pagi yang mulia ini sambil meneman en.papa yang dilihat oleh rancangan bola kerana matanya ngantok lalu tertidoq....kebaboooo...last2 tinggal aku gak sensorg...tak pon memalam selalu aku la tukang off tb umah tu kerana keadaan menjadik tb melihat en.papa..apo la ko jang!! nak tido wek caro nak tido...nak negok bola wek caro nak nengok bola..pas en.papa wat kan air melo saya..(wajib setiap malam kerana saya tak suke minum air yang saya buat sndrik) en.papa pon dah stat kuyu2....hahaha...konon nak nengok bola..porahh...
motif apekah saya bercerita tentang bola dan sotong paul dan burung nuri itu...kahkahkahhh...layankan saja kegilaanku dinihari ni...wah...dinihari kau..ayat puitis...ceh...
sebonar2 eh..saya blank nak bagi adiah mende kat en.papa...kerana saya malu kerana adiah saya tak mampu nak beli...gaji saya sikit...utang kad kedit saya banyak...napsu saya besoooo...napsu makan ye kawan2...saya suka makan kat tempat best2...hihiii..bukan kelas tapi gaya...eceh...poyo...saya suka makan masaelahnya...kalu dapat makan saya lupa daratan..nak makan makan makan dan makan...tak kesah berbelanja besa asalkan saya dapat makan!!! cam cine...aku ingat apek kedai letrik kat kajang tu dulu cakap kat arwah mak..." haiyaa...u beli emas ini macam talak takot ka? kalu cina emas2 ini macam talak beli...pakai...simpan itu bank..duit abis utk makan busat saja..." . cam aku la skrg...rete takde...tinggal taik...kahkahkahhh...
bebalik pada cite enibersary aku...temelalut plak..aku dok chating ngan fazli jap nie...biasala bincang pasal busines kapet aku..kahkahkah..cam bangladesh... :))))
tetibe mamat tu cakap...reket laki ko ilang...malam rabu nati dia nak guna pe? kahkhakhahh...dia gelakkan laki aku....kurang asam boi + belacan punya budak!!! hati aku dah pnas laki aku diperkotak katikkan...yang en.papa ni pon satu...harta sendirik tak reti jaga...reket memahal ilang (mahal ka sgt) :P pastu bila nak main menjajau mencarik...tah2 keling cuci kete dia curik kot...adoiaiii....
**ting!!
pale otak aku terus cakap kat fazli... " sok ko gi beli la reket paling mahal dalam dunia bagi kat laki aku" dalam hati rasa kesian amat sangat kat en.papa kesayangan aku tu...si fazli dah gelak geguling (mana aku tau guling..dia dok chating je ngan aku) hampagas... "aku bank in duit skrg sok ko soh je dia pilih mana dia nak..kalu ober dos dia pilih ko baya dulu nati bila2 aku henggat aku bayar balik kat ko" kahkahkahhakhahh...ini donia aku yang punyaaaaaaa!!! pening la pale mamat tu nak kene layan laki bini cam aku nie...hahahaha..bukan pe..tahap kekesianan aku pada en.papa telalu tinggi mlm nie...hahahaha.a..nampak sanngat aku selalu jahat kat dia...dia ta penah merungut walaupon reket dia ilang nak beli baru ke pe..kalu dah ilang...ilang laa...selamber badak dia je...ciss...kalu aku mau meroyan satu umah carik ngan org2 umah aku gegar suh carik...tengok...betapa bebedanya perangai saya dan en.papa...itu la jodoh namanye..buatnye aku dapat laki sama gak cam aku...parah...bergegar la umah tu kalu bende barang2 ilang...kahkahkhahh...
sebenarnya aniberary kami 19 ogos...saje nak bagik cecepat...supaya rabu nie dia leh main badminton dgn reket baru dia....bergaya gitu...bak kate pazeli...menang gaya...ceh....!!jahat molot ko fazli...takpe...berkat sokongan aku nati ko tgk la dia semash ko nati...tepacak shuttlecock tu kat pale ko nati...kahkahkahhh....
tugas adiah tu saya soh fazli bawak dia gi beli...kekunun cam fazli nak blanje la kunun....sure dia pilih memurah kalu org nak blanje (selamat duit aku) hahhaaaa....motip tu yg penting ye kawan2...ekekekkee...aku serah kat fazli camne cara dia nak bagi tau reket tu adiah awal anibersary aku nati..hahahhaa...tah pape tah...tak best langsung!!!
next..aku kene plan nak wat party plak..party antara aku dan dia sahaja ye...anak2 sumedok umah...ekekkeke...nak berdating berdua jap...nak candle lite kat ne best ek?? uish...napsu...napsu...kendel lite kat gerai yang ade lilin atas meje tu je laa...ekeeke..penjimatan woo...
aku tak bleh plan lagi bab tu..sebab ada anak2...nengok la...dia cam teringin nak ke cameron lagi...aku cam malas nak kesane..nak cekik pon susah..dah la besepah2 kedai..tak senonoh je rupa cemeron tu..cam nak gi colmar bukit tinggi...hrmmpp...tapi sure kene hangkot anak2 dan adik dan atok...saya mana sampai hati nak tinggalkan mereka2 chenta hati saya tu....yang tu tak plan lagik...adoi...duit...datang la banyak2 duit...datang laa..datang laa...!!
yang penting saya tak saba nak tgu suprise dari dia...saya mintak murah je...harap2 dia dengar la bisikan hati ni..nak cakap tapi takot kene marah...dendiam je laa...kalu dia faham-faham laa..kalu tak dok dendiam!! dia dah jaga ko ngan anak2 ko ngan adik badik ko ngan ayah ko leklok pon dah alhamdulillah....
huh....panjangkanlah kebahagiaan kami dunia dan akhirat ya Allah..aku sayang dia....
kalau papa baca entry nie..satu je mama nak cakap..
papa...mama sayang papa lebih dari segala2nya...mama bukan isteri yang baik utk papa tapi mama berusaha utk jadi isteri yang paling terbaik utk papa dunia dan akhirat...semoga kasih sayang yang ada ini sentiasa berpanjangan dunia dan akhirat...
kata satu...tu dah banyak dah tu...ekekekke...
Nite~
love
~ryNn

No comments:

Post a Comment

Komen lah Sikit...sebagai tanda anda mengikuti blog saya..barulah semangat nak menulis...best!!!

Segalanya Bagiku

♥♥♥...:::Carta Keluarga Saya:::....♥♥♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

background