♥Lagu BloG♥

♥♥♥...::iKLAN @ rYNn Blog::...♥♥♥

Wednesday, September 8, 2010

~ mood Raya La...

~~Selamat Hari Raya Aidilfitri dari Kami Sekeluarga~~

~~Selamat Hari Raya dari Ku Bang dan Ku Dik~~

Haihh..org lain sekarang nie mesti tengah syok tido tak pon tengah huru hara membakar lemang bagaikan...aku...?? aku masih kat opis pagi nie..insyaallah bertolak balik Muar petang kang..pas waktu pejabat..jadik wahai hati ku...sabarlah menanti ye sayang...

semua baju2 dan barang2 keperluan hari raya aku dah settlekan malam tadi dengan en.papa b4 masuk tidoq..lambat gak aku tido..mujur malam tadik hero2 aku semuanya tido awal...balik dari opis petang semalam masih rasa tak sedap badan lagi..badan lemah..batok kuat masih ada..sampai pengarah Sarawak tegor aku masa beselilih nak ke surau suruh aku minum air masak banyak2...nengok...penangan batok aku..bila batok aku akan rasa cam kepala aku sakit giler2..cam urat tu tegang kot..aku cakap kat en.papa sebab da tak tahan na batok sampai terkencing2...batuk kuat sangat urat kelapa mama jadik tegang..kalu batuk camnie mau putus urat kepala aku..pehhh..sakit dia bila aku nak teran batuk tu sampai gelap gelita dunia ni tau..adeh...petang semalam walaupun batok2 sure la malas da nak masak kan..tekak pon tak sedap..so beli je nasi beriani gam putrajaya yang kat uniten tu..mahal giler walaupun rasanya tak sedap pon..sampai aku begaduh2 dengan mamat kedai tu..gile sombong..aku nak nasik panas2 dia tanak bagi..bila en.papa datang baru dia bagi..en.papa cakap "apa masalah yang taknak bagi nasik panas kat kiterorg...? kite org bayar bukan mintak free!!!" ha...amek!! amek!!! en.papa tu kalu da marah aku rela cabut..garang woooo...!! jarang marah..tapi bila marah sampai ko akan takot tekencing2 tu..! ekekeke...

berbuka dengan nasik beriani gam je semalam...pas buka terus capai keje2 yang perlu di settle kan kat umah..suh bibik kemas ni..kemas tu..bibik kene besihkan peti ais be4 balik..bende2 lama dalam peti kene buang..almaklumla kan...semua makanan yang tak habis dimakan sumbat dalam peti..sampai kan peti ais dah jadik cam tong sampah la kot..ekekekekee..

pas dah bagi arahan..ceeeeaaa..arahan gitu...aku naik atas..hangkot hero2 berdua tu..bagi adik nenen sampai lelap pastu si kubang boring tade kawan nak sakat mintak tolong anta dia turun bawah dengan bawak moto besar dia tu..kat bawah dia mtk pasang cd samseng jalan V3...adoi...aku memang pantang tengok cite tu..ganas betol..tak sesuai utk tontonan kanak2 cam si kubang tu...cite pasal mat rempit..suka la si kubang tu..time babak cd tu merempit je dia pon naik la moto dia tu..time mat rempit tu begaduh2 dia pon stat la mencari sasaran nak di tumbuk..so far aku lom penah di tumbuk oleh kubang lagi...biasanya diakan cari papa atau atok dia...masak la kene belasah...aku hanya mampu geleng dan mengeluh tengok kelasakan anak teruna aku tu betumbuk...mama papa dia tak penah aja belasah org..tu sume pengaruh TV la tu..dengan panggil atok dia "BRO".. **pengsan**

pas bia dia belasah atok dia aku naik atas balik...kemas baju hero tu + baju ketua hero!!! adoi...banyak plak barang nak bawak..cam nak hangkot je satu umah ni balik kpg..lalallalaa...sume aku nak bawak...kemas punya kemas...dah bape kali kuar masuk beg last2 siap jugak...kali nie agenda kemas beg dibantu en.papa..agaknya dia kesian kat bini dia dok kemas beg2 sambil tebatok2 cam nenek!!! :P

beg2 kami campor sume..

beg 1 = beg kat kampung MUAR....dalam nye ada baju2 mama+papa+abang+adik

beg 2 = beg kat kampung wan

box 3 = beg kat terengganu + kelantan...
(box nie pon en.papa baru beli kat tesco malam tadi...) hahaha...

bukan ape..saje je asing2 kan baju dalam beg2 tu sebab semenjak dah ramai nie tak larat plak nak hangkot banyak2 mak nenek punya beg turun naik turun naik dari kete...memandang kete pon dah beso...sebeso koyaknya poket en.papa...aku pon terpikir wat gitu..so senang skit...kalu nak turun umah atok kat Muar nati kami bawak beg nie je satu turun...nak turun umah wan kat bahau tukar plak beg nie..hahaa..kan sonang...takde la umah atok ngan wan tu penuh dengan beg2 aku anak beranak je...lalallaa..bijak kan...huhuuuu...

tu je sebenarnya nak cite...

jam da kol 9...

aku baru je peraku baucar bayaran yang CC aku dah peraku 1..so aku kene sahkan bayaran plak..ada banyak lagi tu..nie aku tengah menunggu CC aku peraku lagi sebahagian sebandel sebona ehhh (**Pengsan**) baucar nie..hehhee..ingatkan aku datang tadi nak goyang kaki..goyang vuntut..dan goyang ape yang sepatutnya...tetibe ade keje laa..(**frust**)...CC cakap dia buat pagi nie cecepat..so petang kang leh la lenggang-lenggang kangkung...kangkung ditepi paya...ekekekekek....

ade aku kesah!!!

bos ade woo..bukan main wangi lagi pagi nie dalam bilik nie..ekekeke..sakit lobang idung aku sampai ke tekak...hahahhaha... *pengsan****

ape dia buat tu...jengjengjengggg....

uhuk2 uhuk2 uhukkk2...batok plak...adoi..batok nie cam tanak bagi aku makan banyak je nie...

ok laa...sampai disini je tulisan saya kali nie..kalu larat nanti atau kalau sempat nanti saya sambung update kat kampung...itu pon kalu kat kelantan ada line HSDPA...ekekekkeke...tak penah test gi berukban tu kat umah ibu metua kuuuu...kat umah wan memang hancooooo...kene pakai GPRS je...hancooo betol umah wan..nak melepek bilik pakcik cam sogan plak..hahahha...nak minjam pc dia...wowowowoooo...pakcik saya canggey...dia jadik dj online radio ooo...dulu masa kat opis lama dak2 opis leh mtk request lagu lagi ngan dia...hahahah...best2...layan...tapi kat sini segala mak nenek sume kene block...boring!!! asik buat keje je...hahahahaa....

upsss~~ terngumpat plak...!!!

ok la..nak mintak maap kat kawan2 yang telah membaca blog saya nie sama ada sengaja atau tak sengaja baca...ehemmm (cik aainaa) silent reader ku...hahahhahaha...maafkan jika ada terkata..terkutuk..terasa atau ape2 je...saya menulis dengan jujur dan iklas..tiada niat ape2..eceeeaaa....kot2 terngumpat ke ape sama2 la kita menanggung dosanya ye..hihiii...

Selamat Hari Raya Aidilfitri...Maaf Zahir dan Batin...

Motip = raya nie tanak sedih2 lagi laaa~~~

~ryNn

No comments:

Post a Comment

Komen lah Sikit...sebagai tanda anda mengikuti blog saya..barulah semangat nak menulis...best!!!

Segalanya Bagiku

♥♥♥...:::Carta Keluarga Saya:::....♥♥♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

background